onsdag 31. mars 2010

Påskefri!

Da var tiden endelig kommet for påskeferie og avgårde kåre til Hardangervidda. På det ultratradisjonelle viset ala snømåking for å komme innenfor døren, uten innlagt vann og strøm (ok, 12 volt da, men det går ikke på glattetangen min uansett) og begrensede kokemuligheter. Jaja, sånt kan være en utfordring for meg, men jeg har etterhvert lært å tilpasse meg. Det er der f.eks. luene kommer inn i bildet, aldri en bad-hair-day med en lue i beredskap. (Da er det verre med kløen i hodebunnen som kommer snikende etter et par dager uten hårvask.) Og med litt sminke på lur så er de fleste problemer løst:-) Oppi fjellheimen går en vel nesten klar uansett så det er vel ikke så mye vits å prøve å ta seg så bra ut uansett, litt fancy klær og utstyr holder vel;-) Så får vi heller gå dør-til-dør aksjon for å få oss en dusj hvis vi er heldig. Alle lukter vel like dårlig uansett...

Påske...mmmm... snop.... Nei fy, ikke snop, men chips var det vel ja... Vedrørende chipsteorien (hvis noen skulle lure på det) så kan jeg ihvertfall si at det smakte veeeldig godt forrige helg :-) og mersmaken holdt stand til det var tomt, da var jeg for kvalm til å kjenne noe mer etter. Men om det i etterkant ga mindre abstinenser, er jeg litt usikker på enda, tror nok jeg trenger å forske litt mer før jeg kan konkludere der, ihvertfall til over påske.
Du vet, skal man drive seriøse forskningsprosjekter, holder det ikke med en helg.

Tenkte jeg ville legge ut bilder av mitt siste strikkeverk: VM-look-a-like lua. Er egentlig ganske fornøyd med den. Tror ikke jeg kler så godt hvitt (bør jo være rosa for min del) men Goldina ble da riktig så vakker, så tror hun skal få beholde den i påsken! Oppskriften har jeg fått i en garnforretning, men den er mistenkelig lik den hos http://lillerosinquilt.blogspot.com/2009/02/look-like-lua-fra-vm-i-alpin-2009-det.html som har vært så flink å komponere mønster. Jeg har brukt et annet garn og det var kjempeherlig og absolutt kløfritt.








Da gjenstår det vel bare å pakke snippsekken, håpe på masse fint (...) påskevær og fine påskebilder og ønske alle EN RIKTIG GOD PÅSKE !!

1 kommentar:

  1. Den luen ble fin den Ingvild, du må vel snart bare lære deg til at du kler andre farger en rosa også, hehe.
    Håper du får en fin påske der oppe i fjellheimen uten dusj og strøm, hehe:o)

    SvarSlett