tirsdag 1. juni 2010

Fjelltur, grillings og nestenkatastrofer


For en herlig tid vi går i møte og som vi har fått en liten forsmak på nå! Utrolig herlig å kunne gå ut i t-skjorte til sent på kveld. Søndag gikk jeg og en venninne på Gullfjellet, første gang jeg har gått der. Kjempefin tur, lang ble den også, ca 4 timer. Og Tia stakkars var flink og tapper, selv om øynene gikk i kryss da vi var ferdig. Bilder fra turen ligger i fotoalbumet mitt.
Grilling ved sjøen er et must og bør gjøres så ofte som mulig, her på Våganeset.

Testing av diverse type pølser, litt sterke på smak, men det funker:) Brukte low carb pitabrød og lefse som tilbehør.
Så var det nestenkatastrofen da. Nok et kapittel i Tingelings tappeliste. Greiene var nå ihvertfall at jeg hadde en "taxi-tur" til siste tog fra Bergen til Voss kl. 22:58:00. Greit nok det, fikk levert passesjeren trygt på toget sånn ca kr. 22:57:99... Så fant jeg ut at siden bensinmåleren hadde lyst et par dager var det vel på tide å fylle og jeg ville gjøre det om kvelden siden jeg skulle tidlig opp neste dag. Ingen andre kunder på bensinstasjonen og jeg lot nøkkelen og Tia bli igjen i bilen mens jeg var inne og betalte. Rullegardinen gikk fort ned når jeg oppdaget at døren var låst fra innsiden! Shit! Tia har tråkket på låseknappen som er plassert på midtkonsollen!!!

Så eneste måte å få opp døren på da er å få tia til å gå frem og tilbake mellom førersetet og passasjersetet og håpe at hun tråkker på den igjen og da måtte jeg selv gå rundt og rundt bilen, he he. Hadde jo ikke tid til dette tullet, så for meg sånn ca en times søvn i natt. Måtte jo inn og fortelle de på stasjonen hva jeg holdt på med for det så sikkert helt blondie ut, så jeg kunne likså godt vedkjenne dumheten min. Tror jeg fikk litt medfølelse.. Kort fortalt gikk det en stund med juletregang rundt bilen og der, endelig hørte jeg klikket igjen og jeg kunne sette meg inn i bilen med et lettelsens sukk. Konklusjon: Aldri forlate bilen med nøklene stående i og en vimsete terrier inni (med en vimsete eier utenfor)!

Grunnen til at jeg var så stresset var fordi jeg var på vei hjem for å dusje, kure håret (...) føne, glatte... Ble ferdig ca 0115 og vekkerklokken satt på 0400 for å rekke morgenflyet til Amsterdam, dvs sånn ca 2,5 timers søvn. Men det gikk bra. Var på møte der i dag og hjem igjen med 1340 flyet, men nå er jeg stuptrøtt. Fikk gjort et par småkjøp på flyplassen (selv om det visstnok ikke er lov på dagsturer, men hvem sjekker det da?) så har fått supplert husholdningen med Gin, kjøpt smertestillende med koffein, Escada dusjgele og fant meg en Guess singlet, elsker Guess:) Og enda bedre: Kjøpte ikke en eneste sjokolade, you go girl!

Kjøper alltid en Escada når jeg er ute og reiser

Så nå er det natta her, ser snart ikke hva jeg skriver (får ta Paradise på opptak i kveld, selv om den faktisk er litt kjedelig), Zzzzzzzzzz


TUSEN TAKK FOR STEMMER PÅ KJOLE, DA BLE DET DEN GRØNNE SOM VANT :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar