lørdag 29. mai 2010

Melodi Grand Prix

I dag er det visst en stor dag, selveste finalen i Melodi Grand Prix. Den tabubelagte begivenheten som ingen tør å si at de har sett på. Min egen opplevelse er at det var vel et høydepunkt for en del år tilbake, men det var vel fordi vi hadde få kanaler. Og selv da skrudde vi gjerne ned lyden på tv’en mens sangene ble fremført og gikk ut på kjøkkenet for å lage pizza. Så, når stemmegivningen startet, satt vi klistret til skjermen med et pizzastykke i hånden, bare for å se at Norge fikk sånn ca null poeng.

De siste årene har jeg ikke vært klar over at det var finalen før samme dagen, fordi det ikke har vært hauset noe opp. Og så har det gjerne stått en liten notis dagen etter. Det er ihverfall sånn jeg husker det. Kvaliteten har vel blitt noe bedre med årene. I fjor husker jeg at jeg syns det var litt synd at jeg ikke fikk se det fordi vi var så store favoritter. Har nå aldri hatt sansen for Rybak egentlig, men man blir jo litt patriotisk når vi har så store vinnersjanser. Husker vi var på fest den kvelden. Vi fikk til slutt på et tv-apparat selv om lyden på det ikke virket (sikkert like greit) Vi var vel bare en to-tre stykker som prøvde å glimte litt på skjermen innimellom mens stemmene tikket inn, var mye amerikanere og andre utlendinger til stedet og de var vel ikke så interessert. Og så sto vi der og nærmest hylte av stolthet over å være norsk da vi vant, og kanskje litt flau samtidig av han der felegnikkeren...



I kveld så skal jeg ha hjemme-alene-fest. Skal bli litt deilig å bare slække. Men hvordan gjøre kvelden litt interessant og spennende? Jo, som den gambleren jeg er så har jeg satt noen penger på et par deltakere;) Har allerede begynt å drømme meg bort på ferie til fjernere strøk, så nå venter jeg bare på at millionene skal tikke inn på konto... Skjønt, millioner blir det vel ikke, men jeg har jo lottokupongen min også da, dobbel spenning i kveld altså;-) I kveld blir det kylling med Thai Curry og Tikka Masala og egenbakte lavkarbo ”nan brød” som tilbehør + noe god drikke. Lykke til da, måtte den beste vinne...;)

                                                                                                                   Sjokoladesnacks for den sunne;)

Bora Bora... Drømme Drømme...

(Ikke glem å stem på kjole da)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar