fredag 9. april 2010

Frk. Surrehue (og et lite påskereferat)

Ja, det var den påsken. Plutselig føles det så lenge siden. Kanskje jeg har fortrengt den...Neida, påsken den var fin den, startet litt dårlig kanskje. Det begynte med at jeg dro en 1.april spøk på fergen om at jeg hadde glemt skibuksen min og at jeg hadde bare tights på og med meg...(ikke den artigste spøken kanskje, men oppdaget tilfeldigvis datoen på mobiltlf og skulle bare finne på noe i farta) Joda, Per gikk jo fem på han og var litt oppgitt over frk. Surrehue. (er jo ikke første gangen hun har vært i aksjon, forrige gang på canada-turen, men det har foreløpig blitt usagt for omverdenen...)
Men poenget var jo det at da vi skulle pakke ut vel fremme på vidda så oppdaget jeg at det var ikke bare skibuksen jeg hadde glemt, men hele bagen med alle skiklærne, jakker, bukse, hansker...og det var slettes ikke noen aprilspøk!! Skal si geipen hang da ja.

Men så var vi så heldig (?) at det var en som ikke var kjørt enda som skulle bo på hytta også og han fikk tak i en skidress fra sånn ca 80-tallet som han tok med seg som jeg kunne få låne av et hyggelig pensjonistpar, hot eller not??





Snakker meg om å trøste seg med at så lenge en har fancy klær på fjellet, så får resten bare være (ref. tidligere innlegg) Nei, dette var nedtur og jeg nektet jo selvsagt å gå med dette, selv om den var rosa. Så kriseløsningen ble da at jeg gikk i litt for store, men fancy:-) herre skiklær, mens Per stakkars, ofret seg og måtte gå i termodress,blå riktignok. (Må nesten innrømme at det var igrunnen litt behagelig å gå i romslige klær i forhold til de åletrange klærne jeg kjøper i en str for liten fordi jeg skal slanke meg inn i de...yeah right!)



Ellers så har jeg har jo lært meg å kite nå, men i fare for å overeksponere meg selv legger jeg ut noen bilder av et par andre sprekinger som var med på tur (den ene i termodress...)







Siden jeg er blitt så flink til å kite nå så satser vi på å kite fra hytte til hytte neste gang;-)




På søndagen inviterte vi gjester på hytta og laget pinnekjøtt (hytta var oppgradert med gasskomfyr og gasskjøleskap, velstand!) med alskens tilbehør og spesiallaget kålrabistappe (hemmelig oppskrift) og tydeligvis veldig hemmelig siden den ikke er kommet med på bildet engang:-)





Men alt i alt: En kjempefin påske, er flott på hardangervidda må jeg si, reiser nok snart opp igjen:-) God helg da dere, ser ut til at det blir party i helgen!


2 kommentarer:

  1. hva heter det klesmerke på skidressen???

    SvarSlett
  2. Ha ha, det vet jeg dessverre ikke, den ble sendt pent i retur ;)

    SvarSlett