onsdag 15. september 2010

Husmoremne?

Regn og atter regn. Ser dårlig ut med flere båtturer i år, nå har det bøttet ned i dagevis og da er det ikke like fristende lenger. Da har Tingelings intelligente hjerne funnet ut at det er på tide å planlegge høstens aktiviteter. Så i serien "Tingeling gjør ting hun ikke kan" så er neste på programmet husmoryrket;-)

Jepp, dvs litt huslige sysler da som kanskje er litt fjernt for meg... Har f.eks ryddet leiligheten big time! Folk kjenner seg ikke igjen her engang. Er rart med det, når det er ryddig så trives en sååå mye bedre, men klarer Tingeling å holde det ryddig? Not. Håper det denne gangen da, får vel kanskje legge ut et bilde en dag som bevis...men ikke akkurat i dag;-)

Så har jeg plukket rips og bringebær og laget 6 glass syltetøy, laget hermetiserte plommer og plukket blåbær. I helgen har jeg planer om å lage blåbærmuffins:-) Kanskje en porsjon vanlig og en lavkarbo.


Burde det vært obligatorisk med husmorskole...eller er det bare meg? Bare merker at det er visst mye jeg ikke kan. Og hvis ikke mannen i huset kan så mye heller, ja da blir det ikke så mye å skryte av, hehe.  Men da er det bra man har sin kjære mor til opplæring., så jeg prøver nå litt av og til da.

I dag ble det jo faktisk litt fint vær utover, så da tok jeg med meg kameraet, B-kameraet da (les "Ixus-kameraet da jeg enda ikke har fått mitt speilrefleks tilbake, hjelpe meg, lengste måneden jeg har opplevd på lenge"..) ut på tur.







Ellers skal jeg forsøke å få levert solkortene til de som ikke har fått enda. Flere som vil ha? Bare å gi en lyd her på bloggen:-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar