onsdag 12. mai 2010

Langhelg

Da har forrige helgs utskeielser fått synket inn og det er plutselig helg igjen, laaaanghelg tom! Det blir nok en tur til Voss for å sjekke forholdene der, selv om jeg tror nok ikke vi blir der så mye. Har et nytt prosjekt på gang, noe jeg ikke har gjort før, så kanskje kanskje :) Tror jeg får starte en ny føljetong ”Tingeling gjør ting hun ikke har gjort eller kan”, har jo blitt litt av det i det siste.


Voss er jo igrunn en trivelig bygd det, vannet smaker ihvertfall bedre der enn i byn. Jeg som har kuttet ned på pepsien til 1,5 flaske for uken i forhold til sånn ca 14 liter i uken, trenger jo en god erstatning. Jeg har jo blitt reineste helseministeren i det siste. Dvs, har slengt meg på fettspisingsbølgen... Har lest meg frem til at karbohydrater/sukker er farlig for kroppen og det er det masse av i poteter, ris og mel bl.a. I mine allerede innsnevrede smakssanser vil vel noen her spørre seg hvordan jeg da i det hele tatt kan overleve og det lurer jeg litt på selv også, men må bare prøve noe nytt, så kanskje jeg unngår det konstante søtsuget hele tiden.


Så nå går det i pannekaker (yummie) til frokost, brødskiver (veldig godt) uten karbiser med feit salami, gräddost og egg utover dagen og nøtter. Sliter noe mer med middagen. Er ikke så veldig godt med laks uten tilbehør siden jeg ikke liker salat og grønnsaker..., men jeg har oppdaget en oppskrift på pizza og det er jo berre lekkert siden det står øverst blant mine favoruttretter:)




Jeg kan godt legge ut noen oppskrifter her hvis det er noen interesse for det, jeg har funnet et kjempegodt brød uten karbiser og komponert noen nam nam pannekaker. Men da får dere heller gi en tilbakemelding om det, ellers gidder jeg ikke hvis det ikke er interessant likevel, hint hint ;) da blir det bare bilder.Så det blir vel mest sannsynlig min hemmelige oppskrift fremdeles.


Ellers går det fremover med husryddingen. Har levert en tilhenger med skrot i Møllendalsveien, kastet klær til Fretex, ryddet og vasket (litt ihv.fall, er egentlig et langtidsprosjekt den leiligheten min)


Så nå er jeg ihvertfall klar for å lene meg tilbake med et glass vin, så kommer det nok et referat fra mine langhelgsaktiviteter senere tenker jeg:)


God helg og god 17. Mai!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar